lördag 17 oktober 2009

Film : Killer Klowns From Outer Space (1988)



När en liten stad blir invaderad av bloddrickande mördarclowner från rymden som terroriserar, tar invånarna tillfånga och dödar dem. Det är ingen som tar dem på allvar. Varför? Jo, de ser ju ut som clowner med påmålade leenden som clowner brukar ha och de kan väl inte vara onda eller? De skjuter på folket i staden med sina vapen men istället för kulor är det popcorn som kommer farandes. De fångar befolkningen och håller dem instängda i spunnet socker kokonger för att senare när de är mogna, sticka in ett sugrör och suga upp blodet. Bara Mike (Grant Cramer) och Debbi (Suzanne Snyder) fattar misstankar emot clownerna och inser faran som håller på att hända, men ingen tror på dem. Beväpnade med en glassbil och tillsammans med polismannen Dave (John Allen Nelson) försöker de stoppa clownerna och rädda staden.



Köpte faktist denna filmen när jag gick i mellanstadiet.
Min lokala konsum hadde köp tre för 99 kr.
Den andra filmen var Red Scorpion med dolph Lundgren.
Den tredje var Evil Dead. Det var den klippte versionen så jag blev jätte besviken
när Stehpen King hadde uttalat sig om att han tyckte den var skrämmande.
Jag tyckte den var mesig och konstigt klippt.

Jag Valde denna filmen bara för:
1. Det stod Killer på framsidan.
2. Det var Clowner. Jag har alltid älskat clowner.
3. 1:a på Biotoppen i Usa. Jag trodde då bara för att filmen var etta på nån biotopp så skulle den var bra.
Jag har lärt mig nu att det inte stämmer. Se själv filmen Titanic å du vet vad jag menar.

Ända sen första gången jag såg denna underbara film så har jag älskat den.
Den har humor. Till och med dom som har översatt den har humor.
Soundtracket till filmen är riktigt bra det åsså. Det är bandet The Dickies som står för musiken.
Det ryktas om att det ska koma en ny version av filmen.
Hadde både varit skoj och lite tråkigt på samma gång.

Själva effekterna är inte så jätte bra i filmen.. men jag har sett nyare filmer med ännu sämre.
Jag kan skriva hur mycket som helst.. Lovorda denna underbara film.
Har du inte sett den så gör det. Känns lite som en familjefilm men ändå inte.

För var nån annanstans kan du se Clowner med levande ballonghundar, popcornpistoler och sockervadds kokonger.
Se den du kommer inte att bli besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar