fredag 21 september 2012

Film: the Dungeonmaster (1985)

DungeonmasterPaul spenderar mycket tid med sin hyperintelligenta dator. En demon vid namn Mestema utmanar honom och kidnappar hans flickvän. Paul måste med hjälp av sin dator resa igenom en mängd dimensioner för att rädda sin käresta.

 

Onödig Fakta:

  • Även känd under namnet “Ragewar”
  • När filmen släpptes i USA så fick den namnet “Dungeonmaster” då rollspelet “Dungeons and Dragons” var populärt. I reklamen för filmen i tidningarna så stod det att filmen inte hade någon koppling alls till spelet
  • Det kom en uppföljare 1988 med namnet “Pulse Pounders”

 

Detta är ännu en film där en rockstjärna har fått en liten roll. Denna gången är det Blackie Lawless från W.A.S.P. Och det var just därför jag valde att se filmen.Jag brukar oftast ha svårt för Science Fictions men gav den ändå en chans tack vare det. Och såklart spelas det W.A.S.p låtar i filmen.

 

Det första som gjorde mig orolig för filmen är att 7 regissörer gjorde filmen tillsammans. 7 STYCKEN!!!

Det brukar inte sluta så bra.

Och precis som jag trodde så har den här filmen allt för dåliga effekter och jag började snabbt undra var Blackie tog vägen.

Till slut så kom Blackie med resten av W.A.S.P där de spelade låten Tormenter och han var bara med i några minuter. Vilket var tråkigt då han inte egentligen agerar alls.

Man kan säga att filmen handlar om en kille som hamnar i helvetet där djävulen kidnappat hans flickvän och för att få tillbaka henne så måste han överleva olika världar där olika utmaningar väntar.

Det hade kunnat funka om de haft mindre regissörer eller inte så rörigt manus men helst båda två. För som det ser ut nu i filmen så var det 7 stycken olika regissörer som gjorde vars en del i filmen som de även skrev manus till.

Nej.. ingen film jag vidare rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar