söndag 4 maj 2014

Film: Devil´s Knot (2013)

01. Devils_Knot2014Ett gripande och verkligt mysterium om de ökända morden på tre små barn i en liten stad i Arkansas, USA 1993. Polisen anklagar och dömer tre tonåringar, senare kända som "The West Memphis Three", för att ha begått morden som en del i en satanistisk ritual, men en mor och utredare misstänker att sanningen kan vara ännu värre.

 

 

Denna filmen är baserad på fallet om West Memphis Three som jag blev väldigt intresserad av när jag såg dokumentären om det. När jag hörde att de gjorts en film baserad på fallet så blev jag nyfiken.

Skådespelare i filmen är bland annat Colin Firth och Reese Witherspoon.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om filmen förutom att Colin Firth spelar bra som vanligt. Första gången jag hör honom i en riktig amerikansk dialekt. Annars ingen jättebra film men jag känner mig ändå att jag är lite smått fastklistrad.

I dokumentären så spelas det mycket av Metallica men i denna filmen spelas det mest musik av Slayer.

Och i dokumentären får man veta väldigt mycket om fallet och dokumentärteamet som filmade under rättegångarna. Det teamet syns inte i filmen, Det var även deras dokumentär som gjorde att flera stöttade de misstänkta. Men jag misstänker att de som gjort filmen sett den.

En helt ok film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar