söndag 11 maj 2014

Film: Tough and Deadly (1995)

03. Tough and Deadly 1995Agenten John Portland tappar minnet efter att ha blivit skadad i tjänsten. Han tas om hand av detektiven Elmo Freech som hjälper honom att undersöka en internationell knarksmugglarliga.

 

 

Roddy Piper har huvudrollen i denna film som jag inte hört talas om tidigare. Och det var endast för att han var med som jag ville se filmen. Tyvärr så blir jag mindre intresserad över den när jag läst vad den handlar om.

Det kom en del liknande filmer under 90-talet men även tidigare och ingen av dem jag sett har varit så bra. Nu menar jag med det att duktiga poliser skadar sig och måste jobba vidare och de kriminella vet hjältens svaga punkt. Samtidigt är det en film där två poliser som inte kommer bra överens måste samarbeta.

Helt ok film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar