fredag 4 juli 2014

Dokumentär: Killer Legends (2014)

01_Killer_Legends2014Skräckdokumentär som tar reda på fakta bakom skrämmande nutida myter och de sanna historier som de har blivit inspirerade av..

 

Denna dokumentär är från skaparna av dokumentären Cropsey som jag gillade väldigt mycket. Så när denna kom så kände jag direkt att jag skulle se den.

De tar upp legenden bakom The town that dreaded sundown, gift och rakblad i godis under Halloween, When a stranger calls och mördande clowner.

I samma stuk som Cropsey var man fastklistrad i denna dokumentär som tar upp sanningen bakom myterna. Den stora skillnaden är att här var det fyra historier och i Cropsey endast en.

Dokumentären gör att man blir mer intresserad av de olika fallen som synd är inte tar upp så mycket om. Utan de skrapar lite på ytan på dem som t.ex fallet med John Wayne Gacy som jag sett och läst mycket om. De övriga fallen ska jag ta reda på mer om.

Även fast Cropsey kändes mycket bättre än denna så rekommenderar jag denna med. Absoult sevärd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar