lördag 20 mars 2010

Film : Äntligen Midsommar (2009)


ÄNTLIGEN MIDSOMMAR! är en varm komedi om några vänner som ser fram emot att fira midsommar tillsammans som de gjort så många gånger tidigare men i år blir det inte riktigt som de tänkt sig... Festen börjar som sig bör med sill, nubbe och dans kring stången men överraskningar, spermier med simsvårigheter och gammal kärlek som aldrig riktigt rostat gör detta till en fest som ingen har glömt nästa morgon. ÄNTLIGEN MIDSOMMAR! är en film av producenterna
bakom flerfaldigt Guldbaggebelönade "Förortsungar" och regisseras av Ian McCrudden.

Ända sen dom spelade in denna filmen så har jag velat se denna.
Varför vet jag inte. Men nu har jag fått chansen.

Detta är en svensk film med en amerikansk skådespelare (Luke Perry) som har en roll.

Olle Sarri har jag gillat förr som skådis. Vill faktist se hans första seriösa film som heter Apan.

Luke Perrys roll snackar lite om filmen Fäbojäntan i filmen. Och när dom var klara med filmen och dom hadde en avskedsfest för Luke så gav dom den filmen till honom på dvd.

Annars så var denna filmen inte så bra som jag trodde den skulle vara. Men den hadde sina stunder.

Det roligaste i filmen är Olle Sarris poplåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar