fredag 5 mars 2010

Film : Stay Tuned (1992)


Familjen Knables samlade tv-konsumtion motsvarar genromsnittet. Enligt det ser varje familjemedlem på tv ungefär tre timmar om dagen. Men fakturm är att pappa Roy ensam förbrukar hela familjen tv-kvot. Han i det närmaste bor framför skärmen, och när det ringer på dörren är det bara ett erbjudande om ännu fler kanaler som kan locka upp honom ur soffan. Roy är lycklig ända tills den nya parabolen suger in honom och hans fru till djävulens egen tv-station! Där ska de överleva en helvetisk programtablå som innehåller allt från "Duanes Underworld" till "Driving Over Miss Daisy".

Jag såg denna filmen för första gången nångång på 90-talet. Och jag har letat efter den nu i flera år.
Äntligen har jag hittat den.
Jag visste inte ens vad den hette. Så jag har haft ett riktigt jobb bara för att hitta den.

Detta är en riktigt rolig film. Den nu avlidne skådespelaren John Ritter spelar riktigt bra.
Det som fick mig gilla denna filmen var storyn. Paret Knables blir på något mystiskt sätt indragna i teven. Om dom lyckas klara sig igenom 24 timmar så får dom komma ut ur teven igen.

Där är en del parodier men dom lyckas hålla den rolig.

Mycket Sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar