söndag 21 mars 2010

Film : Blödaren (1983)

 

Tjejerna i bandet Rock Cblödaren ats är på turné genom det samtida Sverige då deras turnébuss plötsligt lägger av. Iklädda högklackat, läder och nitar måste rockbrudarna ge sig ut i skogen för att hitta hjälp. Men det enda de finner i den ensliga skogen är en övergiven liten byggd. Och det är inte tjejernas rysliga frisyrer som har skrämt bort befolkningen. Det är något ännu värre...

Svensk skräckfilm ifrån 1983. Kan man vara mer än lite intresserad.
Kan inte vara så jättebra om man tänker efter men jag ska ge den en chans.

Hans Hatwig står för regin som på den tiden också hadde hand om tidningen Okej.
Enligt han själv fick han iden till filmen efter att ha sett Carpenters Halloween.

Enligt vad jag har förstått så ska det mest vara några rockstjärnor ifrån 83 som ska vara med i filmen.
Den enda jag kände igen var Danne Stråhed och nu så spelar han i dansband.

Detta är inte den enda svenska film där musikartiser spelar större delen av rollerna i filmen.
I mitten av 90talet så kom där ut en svensk Spaggetti-Western med artister och andra folk ifrån skivbolaget Birdnest.
Filmen har jag knappt sett men vill se den. Men soundtracket har jag lyssnat på och det är ett bra soundtrack.

Tillbaka till denna filmen.
Skådespelarna spelar som många svenska skådespelare gjorde på den här tiden. Inte så jättebra.
Kläderna är riktigt 80tals mode. Dom såg helt enkelt inte bra ut.
Morden/liken är väldigt dåligt gjorda.

Ja det här känns som en slasherfilm men den påminner inte om Halloween.
Det känns lite som andra filmer.
Platsen befinner sig i en ort nära skog och sjö. Fredagen den 13:e.
Monstret?! liknar dom i Wrong Turn men den filmen fanns inte 83.

Slutet påminner lite om fredagen den 13: del 1.

Och vad händer den sista sekunden efter eftertexterna?? Jo vissa av skådespelarna sjunger/nynnar familjen addams temat.

Njäe.. Filmen var inte så bra. Jag förväntade mig inte så mycket av den faktist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar