söndag 21 mars 2010

Film : Childs Play 2 (1990)

childs play 2 

Chucky är tillbaka!
Den ökända mördardockan med det satanistiska leendet väcks till liv igen i detta nya kapitel som skildrar den fruktansvärda kampen mellan unge Andy och den demoniska dockan som försöker besitta hans själ.
Trots att han han smälts ner till ett chips i sin förra eskipad stiger Chucky åter ur askan efter att han rekonstruktuerats av en leksaksfabrik för att skingra den negativa publiciteten runt dockan.
Hel igen spårar Chucky sitt byte till ett fosterhem där jakten återupptas i denna fruktansvärt utstuderade uppföljare till den enormt populära första filmen.

Andy spelas av samma unge i denna filmen.

Den första frågan jag ställer mig själv är varför inte låta det brända dockan vara. Att bara smälta ner honom.
Men iofs dom kanske tänkte på miljön.

Childs Play serien är den bästa dockskräckfilmen som jag sett. Dom har försökt göra fler men dom har inte gått lika bra.
Dolly dearest var ett försök fast det var en flickdocka.
Sen fanns där det ju andra som jag skrivit om Puppetmaster ocg demonic Dolls.
Men dom kom aldrig upp i den här klassen.

Här i denna filmen så har dom följt upp storyn ur förra filmen.

Jag tycker den här är lite bättre än tvåan.
Lite överdrivet slut kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar