söndag 21 mars 2010

Film : Flash Gordon (1980)

Flash Gordon 

Blixt Gordon (Sam J. Jones) är Zappad från jorden i en sci-fi äventyr på planeten mongo med sin vackra följeslagare Dale (Melody Anderson). I ett försök att få slut på Ming the Merciless "(Max von Sydow) plan för att förstöra jorden, så måste Flash slåss mot Mings arme och hjälpa prinsessan Aura.
Med hjälp av Prins Barin och Prins Vultan tar Flash Mings rike med storm.

Effekterna i denna filmen är inte så jättebra.
Detta är från början en gammal tecknad serie som blev film.
Musiken står endast Queen för.

Första gången jag såg denna var när jag tittade på min brors vhsfilm. Efter det så köpte jag den nån gång på 90-talet på VHS på konsum.
Köpte den samtidigt som när jag köpte Killer Klowns och Red Scorpion.

Där är en del skådespelare man känner till och det är den gamle James Bond skådespelaren Timothu Dalton och Max Von Sydow.

Jag brukar inte gilla SciFi filmer men denna är helt ok. Ingen favoritfilm.
Flash är egentligen ingen superhjälte han är bara en vanlig amerikan som spelar amerikansk fotboll.
Eller handboll som jag kallar det. Eftersom dom bara andvänder det som fotboll väldigt sällan.

I den här filmen ser Max von Sydow lite asiatisk ut.

Slagsmålen i filmen är väldigt dåligt gjorda.

Denna filmen är så dålig så den blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar