söndag 17 oktober 2010

Film : Boat Trip (2002)

boat_trip_ver4 Jerrys fästmö har lämnat honom och som plåster på såren bokar hans kompis Nick in dem på en resa på ett kryssningsfartyg fullt med snygga tjejer. Men tyvärr sker det ett misstag och det visar sig att fartyget är fullt av kärlekstörstande män .. däribland den excentriske miljonären Lloyd som förälskar sig i Nick. Saker och ting börjar se ljusare ut när 15 medlemmar av det svenska bikinilandslaget undsätts av kryssningsfartyget. Men lagets maskuline tränare, Sonja, ser inte med blida ögon att hennes flickor intresserar sig för män ...

Onödig Fakta:

  • Inspelad 2001 och kom inte ut på de amerikanska biograferna förrän 2003.
  • När tjejerna ifrån de Svenska Sun Tanning Theme argumenterar de på svenska men översättningen på den engelska versionen stämmer inte alls.
  • Will Ferrel och Artie Lange skulle egentligen kyssas i en scen men Artie vägrade.

 

Jag fortsätter min komedi söndag med denna gamla film från 2002 som jag har sett en gång innan. Cuba Gooding Jr som har huvudrollen. Men jag hade helt glömt bort att Will Ferell är med i den. Även Roger Moore och Viktoria Silvestedt.

Vad tjejerna säger på svenska är “Du lilla gumman jag tar dig så enkelt, Du har en solbränna som en pepparkaka.” Men den engelska översättningen är “Var har du skaffat dina konstgjorda tuttar? På Ikea? , Du har sugit på fler köttbullar än ett 10 kronors luder.”

Visst har filmen en del roliga stunder men det mesta av den är inte så rolig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar