fredag 4 maj 2012

Film: Srpski Film (2010)

Sprski FilmEn före detta porrstjärna accepterar sitt livs roll utan att inse att regissören har ett mordiskt uppsåt. Kritiker har kallat filmen för en av de mest chockerande och skrämmande filmerna som någonsin gjorts.

 

Onödig Fakta:

  • Är även känd som “A Serbian Film”
  • Filmen spelades in på 61 dagar
  • Filmen är bannlyst i Norge och Brasilien.

 

Den före detta porrstjärnan Milos är gift och har en liten son.

Familjen har finansiella problem när Milos blir kontaktad av Lejla som erbjuder han ett jobb i en konstfilm. Milos får träffa regissören Vukmir som erbjuder miljontals pengar för att Milos ska vara med i filmen. Men han får inte se varken manus eller veta storyn.

Efter att han skrivit på kontraktet så får han veta att Vukmis och hans filmteam är involverad i en snuff film som innehåller pedofili, nekrofili och tortyr. Det finns ingen väg tillbaka och det kanske är försent att rädda hans familj.

 

Allvarligt talat så har jag problem med tortyrfilmer. Det kan bero på att filmerna oftast inte är bra och att de satsat mer på tortyrscener än själva manuset.

Här hade de satsat en hel del på manuset men ändå ha en hel del konstiga scener. Jag gillade inte filmen så speciellt men den var mildare än vad jag trodde den skulle vara. Jag hade hört hur extrem filmen skulle vara men överdriften var mycket stor känner jag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar