tisdag 3 november 2009

Dvd : Something Weird Video - Extra Weird (2003)



En dvdskiva fullspäckad med smakprov ur världens konstigaste filmer.

Och det kan jag hålla med om att det är.

Det första jag får se när jag sätter på dvdn är

"WARNING: This program contains monsters, nudity, gorillas, violence and wrestlers!"

Där är 90 filmer så jag orkar inte skriva om alla.
Skriver bara om dom som jag kan tänka mig att se.

"The adult version of Jekyll & Hyde"
Verkar lite intressant.Denna handlar om en man som gör nån dryck så han blir kvinna.

"The Axe"
Som ska vara som Motorsågsmassakern.
Fast om en tjej istället.

"Basket Case"
Den här har jag sett och jag måste se den igen.
Handlar om en man som har sin muterade bror i en korg.
Hans bror är svartsjuk på hans bror.

"Blood Feast"
Egentlingen ingen aning om vad den handlar om. Men jag skrattade högt åt trailern.
Bara att det är en mördare som styckar folk

"Bloody pit of horror"
Detta är ingen film jag vill se men jag skrattade rätt högt åt denna trailer
En man i röd fantomendräkt mördar folk.

"The Gore Gore Girls"
Har faktist ingen aning om handlingen här iheller. Men själva trailern får mig att se den.
Mycket blod.

"The Gruesome Twosome"
En mamma och hennes son mördar folk.

"Night of the bloody apes"
En film om folk som är en blandning av apa och människa.
Väldigt blodig trailer.




Dom flesta filmer har mycket naket i dem.
Och dom flesta trailerserna förstod man inte så mycket av.
Dom verkade inte ens sevärda.

Och där är en svensk film med. Eller svensk åsvensk. Den utspelar sig i Norrland.
Midnattssol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar