lördag 7 november 2009

Film : Redneck Zombies (1989)



I de avlägsna skogarna i USA bor det ett mycket speciellt folk. Vänliga, hyggliga, hårt arbetande bönder. Med vad händer när dessa enkla, jordnära människor hittar radioaktivt avfall och dricker det i tron att det är hembränt? Ja, efter att ha pimplat i sig det förändras dom till tobakstuggande, köttätande kannibaler från helvetet. De blir rödnackade zombies.

Under tiden går sju stadsbor på semester vilse i skogen och möter denna mardröm av obildade, extremt intensiva och odödliga bönder. De här varelserna är de hemskaste knäppgökarna du någonsin kan drömma om. Det som började med en trevlig cykeltur i skogen slutar med ett blodigt styckande och kannibalism.


Denna film och två andra Troma filmer (Rabid Grannys och Terrorfirmer )
Köpte jag väldigt billigt i en skivbutik för några år sen.

Jag köpte dom mest för att jag tyckte själva storyn lät korkad men samtidigt roligt.

Denna film om zombiebönderär ingen riktig Lloyd Kaufmann film. Men den är i samma stil.
Så det är därför dom fick vara med på Tromas förlag.

Själva storyn låter på sätt och vis som en annan film vid namn "The Unsettled Dead" där jag har en viktig roll.

Tillbaka till Redneck Zombies.
Denna version är inte samma som den jag hadde på VHS.
Det är bara dom 10 första minuterna som är annorlunda.
Annars är den samma.

En stor parodi på bönder.

Den här filmen är faktist inte lika bra som storyn på baksidan på dvdn.
Så glöm inte att jag varnat er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar