lördag 14 november 2009

Krogshow - Magnus och Brasse - Det är Serverat (1978)



Det är serverat är en krogshow med Magnus Härenstam och Brasse Brännström (Magnus och Brasse) som gjordes 1978 på Berns salonger i Stockholm.

Jag vet att lp skivan fanns hemma när jag var liten.
Jag visste då att det var dom i "Fem Myror".

Har på senare dar lyssnat på lpn. Och skrattat lite åt den. Men tänkt att det hadde vatt kul att se själva showen.
Och nu fick jag chansen och jag tog den.

Låten Svångremmen gillar jag. Även Brasse som bebis.
"Det e bara å åk.. i helvete heller"

Lite kul med att dom inte kan hålla sig för skratt när Brasse säger något dumt i slutet.
Speciellt när en man i publiken har ett jättekorkat garv.
Kapellmästaren Anders Berglund kan inte starta sista låten för att han garvar så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar