fredag 20 november 2009

Film : Showdown in little Tokyo (1991)



En krigare och en klok man. De är L.A. poliser som attackerar sina motståndare med slagkraftiga repliker och fightscener i denna actionfilm Showdown In Little Tokyo.

Dolph Lundgren har musklerna och är en tränad till en Amerikansk Samurai, Brandon Lee är allmänt kallad för "snobben" av sin omgivning och en mycket slagsmålsbenägen man.


Ja här är den. Den jag snackade lite om i förra inlägget.
Ja jag vet. Inte ett skit gemensamt förutom lite slagsmål.

Som ung så köpte jag filmen Red Scorpion som jag gillade stenhårt.
Såg den rätt ofta.

Jag visste att Dolph var svensk. En kväll så gick den här filmen på tv.
Såklart såg jag denna åsså gillade jag denna med.

Jag gillade vissa slagsmålsfilmer då.
Nu är det inte riktigt på samma sätt.

Då tyckte jag en film med Steven Seagal var helt ok.
Nu har jag växt upp å insett att han är en av världens sämsta skådespelare.
Tyvärr finns det folk i min vänskapskrets som gillar honom.

Nu till denna filmen.
Denna är en av Dolphs bättre filmer. Bra handling.
Och för en gångs skull så spelar Dolph American och inte ryss.

Dolph har en del sköna repliker i denna film..
"If i dont get breakfast i get grumpy. You dont want me to get Grumpy."
"We gonna enjoy being dead for a while.. trust me. That will be a suprise when we show up."

Här är en del andra kända personer också med.
Förutom Dolph så ser man Brandon Lee.
Bruce Lees son. Brandon dog likadant som sin fader. Dog på inspelningen vid en film.
Brandon dog på riktigt i filmen "The Crow".

Man ser även Tia Carrere. Mer känd som flickvän till Wayne i "Waynes World".

Mindre kända i filmen är bland annat är Shredders Kompanjon i Turtles i filmerna.

Jag måste faktist erkänna att jag är svag för bra actionfilmer. I denna stilen.

Det sämsta i filmen är musiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar