fredag 20 november 2009

Film : Body Bags (1993)


Tre skräckhistorier regisserade av skräckmästarna John Carpenter och Tobe Hooper. I den första, "The Gas Station", terroriseras en kvinna på en bensinmack av en galen seriemördare. I den andra, "Hair", upptäcker en man att hans hårtransplantation har förödande bieffekter. Och i den sista visar det sig att en baseballspelares nya öga, som donerats till honom efter att han förlorat sin i en olycka, har tillhört en död massmördare.

Första känslan man får är att John Carpenter har tagit ideen från Stephen King. Då han några år tidigare gjorde både Creepshow och Creepshow 2.
För det är vad detta är. 3 småhistorier.

Denna film hyrde jag en gång i mellanstadiet.
Jag var olaglig på den tiden och kopierade filmen.
Men sen försvann bandet. Kom inte ihåg om jag tyckte om filmen så nu har jag inskaffat den igen.
Jag har för mig att den versionen jag såg på då var censuerad.
Dom flesta filmerna var det på den tiden.
Denna ska vara ocensuerad.



Kortfilm ett "The Gas Station"

Ett litet känt ansikte direkt i filmen.
Robert Carradine, en av nördarna i "revenge of the nerds" har en roll.
Helt ok kortfilm.

Hair

Jag gillade denna storyn.
Även här ett ansikte jag känner igen. Men tyvärr inte kan placera.


The Eye

Mark Hamil som spelade Luke Skywalker har huvudrollen i denna sista kortfilm.
En kortfilm med en helt lysande story.
Han förlorar sitt öga i en bilolycka och får ett nytt öga.
Som kommer från en seriemördare.
En lagom lång film. Hadde den varit längre så hadde den nog varit trist i längden.


För övrigt så är det John Carpenter själv som presenterar alla filmerna.
Det roliga med denna filmen är att han fått med en del kända ansikten.
Bättre skådespelare än Stephen King i Creepshow.
Där han valt bland annat Leslie Nielsen.

Andra kända namn i denna film.
Tom Arnold
Tobe Hooper
Wes Craven
Sam Raimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar