fredag 20 november 2009

Film : Memoirs of an Invisible Man (1992)



Bara en snabb tupplur och den uttröttade börsanalytikern Nick Halloway (Chevy Chase) är helt övertygad om att han efter det kommer känna sig som en ny människa. Istället vaknar han upp och är helt borta, han har försvunnit. Poof - helt osynlig, inte ett spår.

En olycka har skett som gjort Nick osynlig. Hans osynlighet gör det mycket lättare att spionera på agenter, speciellt hans största motståndare (Sam Neill), som gjort så han hamnat i denna besvärliga situation. Det gör också att hans romans med en dokumentärfilmsproducent (Daryl Hannah) tas till helt andra dimensioner som hon inte "sett" förut.

Regi av John Carpenter (Halloween, Starman). Man kan knappt tro sina ögon...


Jag letade efter filmer av John Carpenter och råkade se att han gjort denna.
Det trodde jag faktist inte.
Jag har sett denna innan. Fast det var flera år sen. Och jag kommer inte ihåg en.
Så jag tänkte se den nu.

En del kända namn i denna film.


Sam Neil som man har sett i "In The Mouth of Madness" och "Jurassic Park".

Chevy Chase som faktist hoppade in i en svensk tvserie för ett tag sen som heter Hjälp.
Den första säsongen var bäst. Annars blev den bara sämre och sämre. Synd.

Plus en andra mindre kända skådespelare som man sett lite överallt. Men som aldrig blivit jättekända.


Själva storyn är bra. Effekterna är bra.
Chevy spelar inte nån överdriven SNL typ. Roller som han annars brukar få.

Efter 20 minuter så gillade jag filmen.
Fast jag räknar inte denna filmen som en komedi.
Men jag vet inte vad jag ska kalla det för typ för film.
Men visst.. Lite humor var det i filmen.

En film som man inte kan sätta in i något fack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar