lördag 7 november 2009

Film : The Crippled Masters (1979)



Två män som är mästare på Kungfu blir lurade av deras ledare.
Deras ledare gör dom till "krymplingar". Han hugger av den enas armar och den andras ben smälter han väck med syra.
Trots deras handikapp så lär dom sig kombinera att slåss tillsammans och söker hämnd mot deras elaka mästare.


Innan jag såg denna film fick jag höra att skådespelarna i denna film faktist är handikappade på riktigt.
Det var nog därför jag ville se denna film i första hand.
Är inte annars ett jättefan av martial arts filmer.

Filmen är ifrån 1979. Då alla sånna filmer kom ut.

Det jag störde mig på mest var att den var dubbad till engelska.
Men det gick rätt snabbt sen så tänkte man inte på det så mycket.

Annars gillar jag när jag ser dom här gamla filmerna är fightingljudet.
Koordinationerna i slagsmålen är helt fantastiska.

Man ska inte hänga upp sig på småsaker men mannen utan armar, hans armar kan inte bli igenvästa så snabbt.

Detta kommer bli en klassiker för mig nu.
Hadde dom gjort denna nu så hadde det blivit ett stort ramaskri.

Slagsmål genom hela filmen.
Plus ett lyckat slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar