lördag 16 januari 2010

Film : Army Of Darkness (1992)


Filmseriens mest påkostade film inleds med att vår hjälte Ash (Bruce Campbell) slungas tillbaka i tiden och hamnar i medeltidens England. Liksom Ash har riddarna ett rent helvete att få bukt med alla levande döda. Speciellt som det ruttna gänget nu bildat en hel armé för att ta makten över världen. Tur som fan att Ash inte glömde motorsågen...

Jag tittar på den amerikanska dvd utgåvan. Som jag har inskaffat.
Den här filmen börjar där förra filmen slutade.
Man får reda lite från Evil Dead 2 och även lite om Ashs jobb innan han åkte till stugan.

Detta var den dyraste i trilogin att spela in. Orignalslutet på denna dvdn är ett slut jag inte sett tidigare.
Jag har inskaffat hela triologin som är fyllda med extra material.
Den här filmen har en del kul.
Som:
* Den orginala öppningscenen och andra bortagna scener
* komentatorspår
* Plus det alternativa slutet som sänds när den visas i Sverige. Jag gillar mer detta slutet.

Denna är inte likadan som dom två andra men den är såklart sevärd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar