fredag 15 januari 2010

Film : In The Mouth of Madness (1994)


Sutter Cane är världens mest lästa skräckförfattare.
Hans böcker är så skrämmande verkliga att känsliga personer har råkat ut för både psykiska och fysiska men, som depressioner och paranoid schizofreni efter att ha läst hans romaner. Inför utgivningen av Canes nya thriller försvinner författaren själv mystiskt och spårlöst.
Allt pekar på att han fallit offer för något ohyggligt... att han själv uppslukats av sin förvridna vansinnesvärld och hamnat i skräckens skugga.

Denna filmen fick jag när jag fyllde år för flera år sen. Jag såg den själv i mörker och blev faktist lite rädd. Tänk på att jag var ung när jag fick den.
Men denna filmen är en favorit. Storyn är riktigt bra.
John Carpenter bevisar ännu en gång att han är en riktigt bra regissör.
Sam Neil spelar riktigt bra i denna filmen.

Den här är en film som jag blir lika förvånad varje gång jag ser den.
Mycket Sevärd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar