lördag 16 januari 2010

Film : The Rocky Horror Picture Show (1975)


The Rocky Horror Picture Show är en "erotisk mardröm bortom allt annat". Återupplev Richard O'Briens syndigt skruvade flört med filmvärldens alla genrer, från skräck till science fiction, B-filmer och rockmusik - "en sensuell dröm att ta till sitt hjärta för alltid" med Tim Curry (i en hejdlös drift kring manligt och kvinnligt), Barry Bostwick och Oscars vinnaren Susan Sarandon.

Tim Curry är en av världens läskigaste skådespelare. Med på den listan är Sid Haig och Ernst Hugo Järegård.

Jag är inget stort fan av musikaler. Jag har sett en massa men ingen jag gillar. Förutom Team America men det är mest för att själva filmen har kul humor.
Denna gillade jag inte så mycket.
Men jag tvingade mig igenom filmen ändå

Jag gillade Tim Curry. Men annars var inte filmen nån höjdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar