tisdag 26 januari 2010

Film : Troublemakers (1994)


Travis (Terence Hill) är västerns snabbaste revolverskytt. Hans bror Moses (Bud Spencer) är stor som en björn och dubbelt så argsint och nybyggartrakternas mest hårdföra prisjägare. När deras kära gamla mamma beslutar att återförena sina söner till jul blir det Travis uppgift att försöka locka med sig Moses hem...

För några år sen, 6 år för att vara exakt, så fick en kompis mig att börja titta på Hill & Spencer filmer. Även fast jag hatar westernfilmer så fann jag väldigt snabbt det roliga med dessa gubbar.
Vissa av deras filmer är rätt roliga iaf. Speciellt dom gamla klassikerna.
I denna filmen är dom rätt gamla då denna är ifrån 1994. Dom andra klassikerna är ifrån 70 talet har jag för mig. Fast det e samma slapstickwestern ändå.
Det känns lite som en repris på dom gamla filmerna.
Och samma ljudeffekter i slagsmålen.

Tyvärr så är det samma som dom gamla. Bröderna kommer inte överens så bra. blablabla..
njäe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar