lördag 16 januari 2010

Film : Lord of the Flies (1990)


Efter en förskräcklig flygplanskrasch i havet, är en grupp amerikanska militärkadetter strandsatta på en öde ö. När de inser hur minimala chanserna är för att de ska bli räddade, knyts banden mellan dem av ren rädsla och desperation. Med tiden när de känner sig som hemma i öns paradis börjar maktkampen dela dem i två läger. Ralph (Balthazar Getty) leder den ena gruppen och förespråkar fyndighet och sammanhållning, men Jack (Chris Furrh) vill inte veta av den strategin alls och bygger upp en fraktion av barbariska jägare som slutligen startar ett krig mot Ralph. Denna starka förändring i medvetandet gör vanliga barn till barbariska mördare, och startar ett förödande krig mellan god och ond och presenterar en skräckinjagande vilden i oss alla.

Jag var inte en av dom som tvingades läsa boken i skolan så jag har inget att säga om boken då jag inte läst den.
Jag tror inte att nån av barnskådisarna har blivit kända nu i efterhand.

Även om det är en "Klassisk" film så blev jag inte direkt frälst av den. Njäe jag gillade inte den direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar