tisdag 26 januari 2010

Film : Shutter (2004)


När fotografen Tun och hans flickvän Jane krockar med en kvinna på väg hem från en fest beslutar de sig för att smita från olycksplatsen. Strax efter upptäcker Tun ett suddigt kvinnoansikte i bakgrunden på flera av sina fotografier som inte fanns med när han tog bilderna.

Samtidigt plågas han av allt otäckare mardrömmar och snart förvandlas även hans vakna timmar till en skräckfylld upplevelse. Sakta men säkert uppdagas ett samband mellan den ystiska kvinnan och Tuns eget förflutna, men kommer han hinna lösa mysteriet innan det är för sent?

Jag har aldrig gillat Asiatiska skräckfilmer. Så jag hadde inga stora förväntningar på denna filmen.
Denna var lite annorlunda. Men inte jättebra.
Förvånar mig inte att det kommit en amerikansk version. Jag får väl se den å kolla om vad jag tycker om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar