onsdag 21 juli 2010

Film : Bubble Boy (2001)

Bubble Boy Theatrical Poster Bubble Boy är en komedi om en ung man vid namn Jimmy Livingstone(Jake Gyllenhaal) som föddes utan imunsystem. Jimmy har växt upp i hans sovrum inuti en plastbubbla. När han får reda på att tjejen han älskat sen barnåren ska gifta sig med någon annan så bestämmer sig han att bygga en portabel bubbla och försöker vinna tillbaka tjejen. Hans resa innehåller mycket äventyr och fullt av intressanta karaktärer och han lär sig mycket om livet. Men kommer Jimmy kunna vinna tillbaka tjejen eller hinner hans överbeskyddande föräldrar att stoppa honom?

Onödig Fakta:

  • Filmen ska vara en ny version av filmen The Boy in The Plastic Bubble (1976)

 

Skådespelare i denna filmen är en hel del kända. Som t.ex Jake Gyllenhaal, Danny Trejo, Verne Troyer och Matthew McGrory.

Jag kommer inte riktigt ihåg när jag såg denna filmen första gången men jag vet att den gick rätt sent på natten så jag spelade in den för att se den senare. Och då tyckte jag den var rolig.

Filmen börjar inte bli roligare förräns han går ut i världen. Där han träffar en religiös sekt, ett mc-gäng, ett freak-show gäng, spelgalna japaner och indisk glassförsäljare,

 

Detta är en helt ok film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar