lördag 1 oktober 2011

Konsert : Billy Idol – Rock Am Ring (2005)

CoverDetta är en konsert med Billy Idol från Nürnberg, Tyskland från den 5 Juni 2005.

Låtlista:

  1. Super Overdrive
  2. Dancin With Myself
  3. Flesh For Fantasy
  4. Body Snatcher
  5. White Wedding
  6. Scream
  7. Eyes Without a Face
  8. Rat Race
  9. World Coming Down
  10. Ready Steady Go
  11. Jump
  12. Rebel Yell
  13. Mony Mony

 

Jag gillade Billy Idol när jag var yngre favoritlåtarna var såklart hans hits men jag gillade inte hans nya låtar så jag slutade lyssna på honom på 90-talet.

Denna spelning är en bootleg och har visats på tysk tv-kanal så både ljud och bild är super.

Den är faktiskt väldigt bra och som tur är så är det inte dubbad på tyska som Tyskland brukar vara kända för.

Det som chockades störst var att han valde att spela Van Halens låt Jump. Det var inget jag trodde skulle vara möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar