lördag 1 oktober 2011

Konsert : Monster of Rock Moscow (1991)

Monsters of Rock 1991 - By www_aviinrock_blogspot_comMonster of Rock 28 September 1991 var i Moskva och hade banden AC/DC, Metallica, E.S.T, the Black Crowes och Pantera.

Detta var den Monster of Rock med mest publik där siffran var 600000 människor och räknas som den störsa i rockens historia.

 

Konserten börjar med Pantera och denna spelningen kan ses på Panteras dvd “3 Vulgar Videos from Hell”. Denna konsert är riktigt bra.

Nästa konsert är med det ryska okända bandet E.S.T. Jag har aldrig hört talats om dem tidigare.  De låter ungefär likadant som nästa band som spelade.

Black Crowes var nästa band. Inget band som jag lyssnat på mycket innan så den spelningen var inget för mig likadant med E.S.T.

Nästa på scen var Metallica och det är en av deras bästa konserter där de spelar alla mina favoritlåtar med dem. Körde även två covers som jag gillar med dem. Misfits-låten Last Caress och Diamond Heads gamla Am i Evil. Alla låtarna är inte med men jag har läst låtlistan.

Huvudakten detta året var AC/DC och de har gjort en hel del bra låtar men inget favoritband. Denna spelning är riktigt bra den med.

 

Hela festivalen i Moskva är känd för att soldaterna slog på publiken. Pantera var ett av banden som började skälla på soldaterna.

Metallica och AC/DC är ute och pratar med ryssar och de pratar om kriget och KGB.

Det som är synd är att denna bootlegdvd som är tagen från MTV och visar bara delar från de olika spelningarna vilket är synd. Jag hade gärna velat se hela akterna med Pantera och Metallica.

Om någon vet var man kan få tag i dem så skriv till mig så hade jag blivit glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar