söndag 2 oktober 2011

Konsert : Twisted Sister – Stay Hungry Tour (1984)

imagesTwisted Sister hade en turné 1984 med deras dåvarande skiva “Stay Hungry”. Den skivan såldes dåligt och turnén bröts efter endast 18 shower. Denna spelningen spelades in i 19 Juni i Kalifornien.

Låtlista:

  1. The Kids Are Back
  2. Were Not Gonna Take It (Hela Musikvideon)
  3. I Wanna Rock
  4. Under The Blade
  5. The Beast
  6. You Can't Stop Rock 'N' Roll (Musikvideo och avslutas Live)
  7. The Price
  8. Stay Hungry
  9. Burn In Hell
  10. S.M.F.
  11. I Wanna Rock (reprise)

 

Twisted Sister blev kända av misstag då MTV spelade en låt med dem under en reklam och då ringde en massa folk och frågade vem dom var.

Jag lyssnade mycket på dessa när jag var ung och deras största hit var såklart favoriten. Så länge jag levt så har jag lyssnat på Twisted Sister.

Denna VHS är blandad med låtar från spelningen och även en del musikvideos. Fast den börjar med att Dee berättar om kaoset i början av spelningen.

I Videon till Were not gonna Take it och I Wanna Rock så är skådespelaren bakom karaktären “Neiderman” i filmen “Animal House” med. Han spelar en likadan karaktär.

Jag älskar denna konsert/musikvideosamling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar