fredag 6 april 2012

Konsert: Alice Cooper - Welcome to my Nightmare (1975)

Alice Cooper Welcome to my nightmareDetta är en konsert med Alice Cooper från 1975 där Vincent Price var värd och Alice har sin skräckteater.

Låtlista:

  1. the Awakening
  2. Welcome to my Nightmare
  3. Years Ago
  4. No More Mr Nice Guy
  5. Billion Dollar Babies
  6. Eighteen
  7. Cold Ethyl
  8. Only Women Bleed
  9. Devil´s Food
  10. the Black Widow
  11. Steven
  12. Escape
  13. Schools Out
  14. Department of Youth

 

Denna konsert köpte jag på VHS och var den första VHS jag köpte för egna pengar och då var jag ung.

Jag har kvar den fortfarande även då omslaget inte är lik just den jag har på bild här.

Jag var ett stort fan av Alice då men jag gillade då mer 80-tals låtarna som han gjorde som t.ex Hes Back och de andra från samma tid. Jag hade hört en hel del från denna innan men dock inte alla.

Jag har inte sett denna konsert sen över 20 år och idag bestämde jag mig för att se den igen. Konserten är mer som en teaterföreställning fast med musik. Och musiken är riktigt bra.

Det som är lite tråkigt med den här konserten är att Vincent Price ser ut att ha blivit bortklippt och musiken har förkortats en hel del och några låtar har han bytt lite text på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar