lördag 20 augusti 2011

Film : the Inglorious Bastards (1978)

inglorious_bastards_1_discBo Svenson spelar ledaren för ett gäng krigsfångar som ska fraktas till ett straffläger bakom nazisternas linjer. Under en attack mot konvojen lyckas slöddret fly, och råkar av bara farten utplåna en hel pluton av sina egna soldater.

Nu blir det de själva som måste överta truppens uppdrag - att förhindra ett nazitåg att leverera ett djävulskt förintelsevapen som kan förändra krigets utgång. Plötsligt står de allierades enda hopp till ett gäng av mördare och desertörer!

 

Onödig Fakta:

  • Quentin Tarantino fick ta namnet Inglourious Basterds om regissören till denna filmen fick göra en cameo i hans.

Först och främst vill jag påpeka att på det “nya” svenska omslaget står där “Originalet bakom Quentin Tarantinos storfilm”. Den som har sett båda filmerna vet att dessa två filmer inte har med varandra att göra förutom liknande namn (logga) men annorlunda stavning och Nazister i Frankrike.

 

Jag gillade denna filmen. Det kan bero på att den både har humor och action.

Jag blev riktigt överraskad att den var så bra som den är då jag inte väntade mig det.

Se den..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar