söndag 21 augusti 2011

Tv-Serie : Ed, Edd ´n´ Eddy (1999-2008)

MV5BMTU1NzEwNzk3M15BMl5BanBnXkFtZTcwNTUwNzE0MQ@@._V1._SY317_CR34,0,214,317_Det här är en animerad serie som handlar om tre kompisar med liknande namn. Ed är den starke av dem tre men den mest korkade av dem. Edd är den smarta och Eddy är ledaren och den elakaste.

Genom serien så försöker dessa tre att lura de andra barnen så att de kan tjäna pengar och köpa “jawbreakers” som är en speciell godissort. De måste klara av olika missäventyr och de måste gömma sig för systrarna Kanker som bor i en närliggande trailer som killarna och de andra barnen ogillar.

 

Onödig Fakta:

  • Varje avsnitt har ordet “Ed” i titeln.
  • I några avsnitt får man reda på att Eddy har en bror som man aldrig får se men i tv-serien “The Big Picture Show” då får man reda på att Eddy bara har hittat på det.
  • Det kom en ny serie med dessa som fick namnet “Ed, Edd n Eddy´s big picture show” (2009)

 

Jag såg denna tv-serie när jag var yngre då den gick på Cartoon Network. Efter skolan sprang jag hem för att inte missa den.

Den här boxen innehåller alla 5 säsongerna och en massa bonus material som intervjuer med skaparna, musikvideo, 4 stycken special avsnitt och en massa promos. Och även ett soundtrack.

Jag uppskattade denna serien mer när jag var yngre nu är den inte lika rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar