onsdag 5 februari 2014

Film: Cut (2000)

01. CutUnder inspelningen av lågbudgetskräckfilmen 'Hot Blooded' mördas två personer och filmen läggs ned. Flera försök görs för att färdigställa filmen, men alltid med dödlig utgång. Nu ska en grupp filmstuderande göra det ingen klarat av - avsluta filmen...

 

Onödig Fakta:

  • Hamnade på andra plats på biotoppen i både Frankrike och Hong Kong

Den första dvd-filmen jag köpte var bland annat denna. Jag valde ett gäng filmer att köpa samtidigt som jag skaffade min första dvd-spelare. Denna valde jag för att det var en skräckfilm jag inte hade hört talats om och att omslaget såg ut som att vara bra.

Molly Ringwald och Kylie Minogue är med i filmen. Kylie är dock bara med för att folk skulle se den och bara i knappt en scen.

Filmen är precis som “Midnight Movie” som tar upp samma ämne. Dock så handlar Midnight Movie om en film på en biograf medan denna är när de försöker spela in filmen men annars snarlika kopior.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar