tisdag 4 februari 2014

Film: Nick Fury - Agent of S.H.I.E.L.D. (1998)

03. Nick Fury Agent of ShieldMarvels hårdkokta hjälte, Nick Fury, hämtas tillbaka från sin frivilliga pensionering för att slåss mot det kriminella organisationen Hydra. Barnen till Hydras tidigare ledare, baron Von Stucker, har tagit över ledarskapet av terroristorganisationen. Nu har de fått tag på ett dödligt virus, vilket de hotar att sprida över New York.

 

Onödig Fakta:

  • Fick den svenska titeln “Mitt namn är Fury, Nick Fury!”
  • Det kommer en ny version av Nick Fury

David Hasselhoffs svenska talkshow börjar snart på tv och varför inte då förbereda sig med att se denna filmen som jag ej visste att den fanns.

Men när jag fick veta om den så kände jag att jag var tvungen att se den just för att jag är helt säker på att den inte ska vara så bra. Bland annat på att Nick Fury i serietidningarna är skallig och svart. Hasselhoff är rena motsatsen med hans vanliga frisyr.

Jag väntade mig dåligt men detta var mycket sämre. Med ett dåligt manus, billiga dataanimationer och mindre bra skådespelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar