fredag 25 december 2009

Film : Bad Taste (1987)


Den lilla kusthålan i Nya Zeeland är lugnare än vanligt. Alla ortsbor har plötsligt försvunnit. Det kan inte vara så att de blivit styckade i små, små bitar...? Jo, faktiskt! Ett gäng utomjordingar har nämligen dykt upp i staden, med uppdrag att fånga in befolkningen och göra köttfärs av dem. Bokstavligt alltså! Sen ska köttet säljas till en intergalaktisk hamburgerkedja.

Men tack och lov är Alien Investigation of Defence Service (AIDS) rymdkräken på spåren - utrustade med revolvrar, machete och motorsåg och en snillrik plan: Banka skiten ur asen!


Jag såg Peter Jacksons Braindead först och jag verkligen älskade den.
Några veckor senare gick den här på tv1000 och jag spelade in den.
Och jag älskade den här lika mycket.

En billig kultklassiker. Jag har tittat på Good Taste mades Bad Taste.. Dokumentären om hur dom gjorde denna filmen.
Och den rekommenderar jag starkt.

Då får man reda på att det var endast 8 personer som gjorde denna filmen och att alla masker, blod etc fixade Peter upp i köket.
Peter Jackson själv har två roller i denna filmen. Utomjording och utomjordingsjägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar