fredag 18 december 2009

Film : Demons 2 (1986)


Mardrömmen fortsätter när filmmmakarna Dario Argento och Lamberto Bava presenterar den chockerande uppföljaren till originalet Demons och nu i oklippt version!

Här börjar storyn på ett födelsedagskalas i ett hårt bevakat hyreshus (med bl a skottsäkra fönster). Partyt avbryts när födelsedagsflickan förvandlas till en elak demon efter att ha sett en skräckfilm på TV:n. De onda andarna ger sig nu på grannarna, och de har ingen möjlighet att fly...

Den här filmen tyckte jag var så konstig så jag var tvungen att köpa denna och ettan. Jag köpte dem billigt.

2an lånade jag första gången av en kompis som hadde den på VHS klippt version som han hadde fått av sin bror som hadde köpt den utomlands. Han sa att den var dålig. Så dålig att han inte hadde ens sett hela.
Eftersom jag vet att han har dålig filmsmak så var jag tvungen att låna den.
Och det var ett rätt klokt beslut. Den var konstig och mycket brutal.

Ettan är bättre men denna är helt klart sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar