söndag 20 december 2009

Film : Twilight (2008)


Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma. Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington, Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning.

Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

Usch!

En kompis tvingade mig att se denna. Han berättade inte titeln på filmen utan sa bara att det skulle vara en vampyrfilm.
Vad besviken jag blev.
Detta är ingen vampyrfilm.
Hadde det varit en vampyrfilm så hadde dom hållt sig till reglerna.
Det är som att säga att man spelar fotboll åsså springer alla runt med ishockeyklubbor och man får hålla boller med händerna och målen är korgar på en pinne.

Regler som bryts i Twilight:
Vampyrers Spegelbild : Dom har ingen.
Solljus : Gör dom inte glittriga, dom brinner upp.
Fotografering : dom fastnar inte på bild.
Att bli vampyr : det är enkelt att bli.
etc etc

För en vecka sedan så frågade min kompis om jag ville dra med på bio och se uppföljaren. Jag sa såklart NEJ!
Sen tyckte han det var konstigt att ingen ville följa med och se den.
Inte så konstigt!

Se Lost Boys istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar