söndag 15 maj 2011

Dokumentär : Hated - GG Allin and the Murder Junkies (1994)

MV5BMTU0Mjc5MzUzN15BMl5BanBnXkFtZTcwODY3OTQ1MQ@@._V1._SY317_CR6,0,214,317_Detta är dokumentären om underground punkikonen GG Allins liv och död. GG Allin var ful i mun och heroinberoende sångare i bandet The Murder Junkies.

GG kastade bajs på publiken, började slåss med de största i publiken och hotade med att döda sig själv på scenen. Han kallades den lägsta personen i samhället av vissa och av andra en stor artist. GG Allin dog av en överdos i början av 90-talet.

 

 

Jag har aldrig varit ett fan av GG Allin men jag har hört någon låt med honom och hans band. Har även sett en del konstiga intervjuer med honom.

Filmen börjar med ett citat om GG Allin av seriemördaren John Wayne Gacy.

Intervjun i Geraldo har jag sett innan.

Saker jag lärt mig av denna dokumentär:

  • GG Allin var en riktigt sjuk person.
  • GG Allin besökte John Wayne Gacy ofta och de pratade alltid om sex.
  • Dee Dee Ramone spelade med GG Allin en kort period
  • När GG Allin fyllde år så ville han ha en brud som kissade han i ansiktet. Det fick han.
  • På en konsert hoppade 15 fans på GG Allin och bröt hans arm
  • Juli 1993  så sprang över 100 fans ut i ett område där konserten skulle hållas. Efter konserten så hade GG Allin och de andra en stor fest med massor av öl och heroin. Nästa dag hittade GG Allins bror honom med ansiktet ner död i en överdos.

 

I Slutet av filmen så kan man se GG Allin ligga död i sin kista iklädd i samma utstyrsel som han hade på Geraldo intervjun.

Detta var en väldigt annorlunda dokumentär. Hade nog gett mig mer om jag känt till honom. Men definitivt sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar