onsdag 28 november 2012

Dokumentärserie: Most Evil (2006)

Most EvilMost Evil följer Michael Stone från Columbias universitet när han söker efter roten till allt elakt i människor genom att titta närmare på olika kända kriminella och ordinära människor som han betygsätter i sin “Scale of Evil”.

 

Jag valde att se denna dokumentärserie som tar upp bland annat seriemördare för att jag tycker det är intressant. Även för att jag hört bra saker om serien.

Förutom fall jag sett innan så tar de upp fler som jag hört lite om men velat veta mer om.

De tar upp:

  • Susan Smith som gick ut i media att hennes barn blivit kidnappade. Det visade sig att hon mördade sina egna barn.
  • John List mördade hela sin familj och sedan bytte han namn. Han greps 20 år efter mordet inträffade.
  • Bar Jonah som klädd som polis och blev anhållen. När de gick igenom hans lägenhet så hittade de bilder på barn. Han har tidigare varit anhållen för kidnappning och försök till mord.
  • B.T.K som mördade flera personer och sedan skrev till media om det.
  • och flera till...

Den här dokumentärserien är intressant och fast man hört talas om flera av fallen så får man en ny inblick i fallen. Och en inblick i Stones sätt att räkna ut hur elaka personerna är.

Sevärd serie.!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar