fredag 16 november 2012

Film Ice Cream Man (1995)

Ice Cream ManNär Gregory var liten såg han sin far, "Glasskungen", bli mördad av maffian. Som vuxen, efter många år på mentalsjukhus, arbetar han som glassbilsförare. Tyvärr verkar han inte ha blivit lite frisk, utan mördar folk och maler ner dem i glassen. Men polisen anar inget, så nu är det upp till några ungar att stoppa honom.

 

Onödig Fakta:

  • Denna filmen var sponsrad av sko-märket Converse.
  • Clint Howard skrek högt när han körde till inspelningsplatsen varje dag för att få den rösten han har i filmen.
  • Scenerna på mentalsjukhuset spelades in på ett riktigt övergett mentalsjukhus i Kalifornien. De satanistiska ritningarna och graffittin fanns redan på väggarna innan de spelade in.
  • Manuset skrevs på 3 dagar.
  • Filmen var först tänkt att vara en parodi på skräckfilmsgenren.

 

Första gången jag såg trailern till denna filmen så visste jag direkt att denna filmen vill jag se. Det svåra var bara att hitta den.

Nu äntligen hittade jag filmen.

Skådespelare i filmen är bland annat Clint Howard som är bror till Ron Howard och har varit med i många skräckfilmer som jag gillat. En annan skådespelare är David Warner som även han är en skådespelare jag gillar. Han har även varit med i Omen, Titanic och Tron.

Detta är egentligen inte någon jättebra film men den är väldigt underhållande. Filmen känns lite som en skräckfilm för barn men samtidigt ändå inte då de har en del blodigare scener.

Clint passar perfekt som mentalsjuk mördare annars är inte varken manuset eller de flesta skådespelarna något vidare bra.

Jag känner mig kluven här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar