tisdag 13 november 2012

Sport: WWE - The Undertakers Deadliest Matches (2010)

undertakersDetta är en så kallad det bästa med Undertaker och med störst fokus på hans matcher.

The Undertaker var en wrestling karaktär spelad av Mark Calaway och var känd i WWF/WWE-världen redan i början av 90-talet och som fortfarande håller på.

En av väldigt få som håller på än från den tiden när jag var ett stort fan.

Jag valde att se denna då jag gillar Undertaker och egentligen missat det mesta från Wrestlingvärlden sedan början av 2000-talet då det var då svensk tv slutade visa matcher eller rättare sagt jag kunde under 80 och 90-talen se brittisk tv där de visades mycket av detta.

Det är nu på senare år som jag velat se mer då man fått tag i gamla matcher man känner igen från förr och gamla Wrestlemania som gjort att jag sakta velat se nyare matcher och nyare karaktärer.

Det jag gillar med Undertaker är att han i början knappt pratade alls men nu under de senare åren har han börjat göra det.

Den första matchen som visas på denna dvd är från 1991 och mot the Ultimate Warrior.

Några personer han möter är:

  • The Ultimate Warrior
  • Kamala
  • Kama
  • King Mabel
  • Mankind (2ggr)

 

De flesta av de tidigare matcherna har jag sett tidigare men ändå är de flesta riktigt underhållande.Men det jag gillar är att det visas matcher från 1991 fram till denna dvd släpptes 2010.

Sevärd om du gillar Undertaker eller Wrestling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar