lördag 24 april 2010

Film : Beck – I Stormens Öga (2009)

Beck

Ett bränt kvinnolik hittas och SÄPO misstänker att Gunvald Larsson har kopplingar till mordet. Den brända kvinnan var internationellt efterspanad och ingår i en grupp miljöaktivister som utför attacker runt om i världen. Gunvald ger sig ut på egen hand för att finna kvinnans mördare samtidigt som han har SÄPO i hälarna. Martin Beck får order att anhålla Gunvald och hans lojalitet mot sin kollega ställs på prov. Samtidigt upptäcker Beck miljöaktivisternas planer att slå till här i Sverige. Tillsammans med SÄPO måste han försöka stoppa attacken innan katastrofen är ett faktum...

 

Det var längesedan jag såg Beck och dom lite äldre filmerna är bra. Men sen kom de lite nyare och dom var faktiskt sämre. Nu ska jag kolla på den senaste och se om dom verkligen blivit bättre.

Filmen börjar med en spännande jakt. Och det gillar jag.  Det ända jag inte gillar så mycket är att man får reda på för mycket om “gärningsmännen”. Jag gillar mer när Martin och Gunvald försöker lista ut vem det är och man får se deras sida om det. Fast det är bra att man inte får höra om kopplingen.

Denna filmen är mer om Gunvald än om Beck. Så varför inte döpa om filmen till Gunvald istället?

Detta är en av de bästa Beckfilmerna jag sett.  Visst en del saker i filmen är inte så bra. Men i det stora så är den bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar