lördag 3 mars 2012

Film: Brothers War (2009)

Brothers WarFilmen utspelar sig under andra världskriget på östfronten. De allierade pressar sig framåt in i Tyskland och den röda armén slår sig mot Berlin. Churchill är oroad över Rysslands planer efter kriget för Europa. En brittisk soldat som är med ryssarna upptäcker ett ryskt krigsbrott mot den polska regeringen och blir fångad. Han får hjälp från oväntat håll, en fiende och en tysk kapten som även han är fånge.

 

 

Jag fick den här krigsfilmen i födelsedagspresent och den enda anledningen jag valde att se filmen var att Michael Berryman är med. Jag har annars väldigt svårt med filmer som handlar om krig och det är mest för att jag inte är intresserad av genren. Visst finns det bra krigsfilmer men de är så få att det inte är lätt att hitta någon bra.Ungefär som en nål i en höstack.

Jag har nästan bara sett Berryman i filmer där han spelar monster så det var därför jag gav den en liten chans. I övrigt så har filmen fått väldigt dåligt betyg av andra “tyckare”.

Filmen känns som att vara en specialskriven film till kanalen Hallmark som ingick bland mina kanaler i början av 2000. Hallmarks kännetecken var att ha lite sämre filmer i dramagenren och skådespelare som inte var så populära längre fick roller i dessa filmer.

Just så känns denna filmen. Den lyckas inte hålla mig intresserad och det kan bero på att det är ingen action och mest är ett tråkigt drama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar