lördag 3 mars 2012

Film: Doom (2005)

doomEtt forskningslaboratorium på planeten Mars skickar en nödsignal och en specialstyrka åker dit för att undersöka läget. Inte helt otippat har några läskiga mutanter avverkat personalen. Det är dags att röja.

 

Onödig Fakta:

  • Filmen bygger på spelet Doom 3
  • Karaktären Sarge (spelad av Dwayne Johnson) är en hyllning till en av karaktärerna i original spelet filmen bygger på.
  • Dwayne Johnson blev tillfrågad att spela huvudrollen men valde att spela Sarge istället då han tyckte den rollen var mer intressant.
  • Vin Diesel blev tillfrågad att spela huvudrollen.
  • Vissa scener klipptes bort då de  var för våldsamma
  • Rosamund Pike tackade nej till att vara med i en Harry Potter film för att vara med i denna.
  • Dwayne Johnson som spelar en hårding i filmen har sagt att han mådde dåligt efter att  han spelade spelet.

 

Dwayne “the Rock” Johnson är med i denna filmen som bygger på spelet Doom3 som jag faktiskt spelat någon enstaka gång.

Jag har inte varit så intresserad av filmen men när jag nu fått filmen så kände jag att jag kan väl se den.

Filmen har fått dålig kritik överallt och jag kan faktiskt tänka varför den blev det. För den är faktiskt inte bra och den slutar väldigt dåligt med en first-play-scen precis som i spelet.

Dock är filmen en film man kan se en gång och helst på en dag när tv:n inte sänder något..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar