lördag 25 januari 2014

Film: Killing Bono (2011)

03. Killing Bono 2011Neil McCormicks dröm är att bli berömd. Han är övertygad om att det är hans öde att bli rockgud. Neil och hans bror Ivan har en tydlig plan; skivorna de ska spela in, konserterna de ska hålla – och kampen för fred i världen som de ska leda. Det är bara en sak de inte räknat med, att killen som sitter i andra änden av klassrummet har liknande planer. Och hans namn är Bono.

 

Onödig Fakta:

  • De riktiga Ivan och Neil McCormick gör en cameo i filmen.
  • Pete Postlethwaites sista film

 

Denna film som jag knappt hört något om ska vara baserad på en riktig händelse.

Jag tror jag gillat denna brittiska film mer om jag hade hört talas om historien tidigare. Vilket jag inte gjorde.

Humorn i filmen är inte så rolig och jag tröttnade väldigt snabbt. Nej, detta var inget för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar