lördag 5 juni 2010

Film : The Blob (1988)

blob The blob är tillbaka i denna fasandsväckande berättelse om en livsform som ramlar ner från rymden och hamnar i en liten, trevlig amerikansk småstad som heter Arbeville.
The Blob besväras varken av samvete eller intelligens och den kan bara en sak - men det är den i gengäld mycket bra på. den äter allt och alla som rör sig: män, kvinnor och barn. Och ikväll har den bestämt sig för att sluka hela Arbeville.

Onödig Fakta:

  • Denna filmen spelades in i Abbeville i Lousiana men den handlar om Arbeville i Colorado. Arbeville i Colorado var täckt av snö så dom bytte stad. Det är bara en konstig tillfällighet att namnen på städerna är lika.
  • Att det står The Blob är tillbaka i ploten menas att detta är en Remake på filmen The Blob som kom ut 1958.
  • Dom tittar på en parodi på Motorsågsmassakern och Fredagen den 13:e i filmen.
  • En scen är väldigt lik en scen ur C.H.U.D där dom ställer en bil på en kloakbrunn så att “monstret” inte kan komma ut. Samtidigt som där är vanliga människor där nere.

Detta är ingen film jag länge velat se men eftersom jag fick tag i den så tänkte jag att jag kan väl se den.

Kevin Dillon (bror till Matt Dillon) är med i denna filmen. Det är väl den kändaste skådisen i denna filmen. Kevin är mer känd som Johnny Drama i Entourage.

Efter att ha sett endast 1 minut av filmen så la jag märke till en massa fina filmvinklar. Annars hade den en väldigt seg inledning.

Men när den väl kommer igång så blir den bra.

Detta är en helt ok film. Sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar