söndag 13 juni 2010

Film : The Crow - Salvations (2000)

salvposter Legenden berättar om en kråka som hämtar tillbaka dig från graven - om bara din kärlek är starkare än döden.
Detta har hänt Alex Corvis. Han kom tillbaka från döden för att hämnas mordet på sin flickvän, som han själv blivit dömd och avrättad för.

Onödig Fakta:

  • Blev släppt direkt på Video efter en dålig test screening.
  • Rob Zombie var tänkt att skriva och regissera filmen men han fick sparken efter att det inte ha gått så bra mellan han och producenterna. Men Zombies låt “Living dead Girl” användes i filmen.
  • Detta är del fyra i serien. Ettan blev en hit med Brandon Lee som tyvärr dog i en olycka när dom spelade in den. Tvåan som kom 1996 blev en riktig flopp. Del 3 har jag inte sett. Och det kom en till efter denna.

Jag har varit väldigt tveksam till uppföljarna på denna serien sen jag av misstag köpte del två när jag egentligen skulle ha ettan. Jag hade bråttom när jag handlade den så jag tog den snabbt. Jag blev väldigt besviken på filmen. Jag blev faktiskt mer intresserad av de andra uppföljarna sen jag såg fodralet på den senaste delen (Del 5).

Hade Rob Zombie gjort filmen så hade den säkert varit bättre. Men den här är faktiskt spännande.

Kirsten Dunst är väl den kändaste skådespelaren i filmen.

Rekommenderas Stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar