lördag 12 juni 2010

Film: Petes Dragon (1977)

MPW-46977 Peter är nio år och har rymt från sin elaka adoptivfamilj. Han lär känna Elliott, en stor grön drake som kan göra sig osynlig"
Peter får bo i en fyr hos Nora och hennes pappa Lampie. Han försöker hålla Elliott gömd i närheten, men det är inte det lättaste.
Det här är en film i "Mary Poppins" tradition, där levande skådespelare och tecknade figurer samsas på bilderna.

Onödig Fakta:

  • Dom funderade på att flytta fyrtornet som specialgjordes till filmen till Disneyland. Tyvärr så var den inte i så bra skick så de var tvungna att laga den först.
  • Kustvakterna krävde en tillåtelse innan dom kunde använda ljuset i fyrtornet.
  • Detta är första Disneyfilmen som spelades in i Dolby Stereo.
  • Filmen utspelar sig i en liten stad i Maine men filmades i Kalifornien.

Denna filmen har jag ett vagt minne av att jag sett.. Men boken hade jag det kommer jag ihåg. Jag kommer till och med ihåg att jag tyckte om boken.

Denna filmen är en riktigt trevlig familjefilm. Jag brukar inte gilla Disneys tidiga filmer. Men denna rekommenderar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar