lördag 5 juni 2010

Film: Plaga Zombie - Mutant Zone (2001)

34o3nnr Inspirerad av den klassiska filmen The Evil Dead så tar denna skräckfilm ett blodigt hugg i Zombie genren.

När ett virus av misstag råkar smitta ner en hel småstad så blir folket förvandlade till människoätande zombies. Samlade på ett ställe från resten av världen så är där zombies och en del folk som inte blivit smittade. De som inte är smittade är ledda av Wrestlern John West och medicinska studenten Max Griggs som tillsammans ska slå sig ur karantänen för att hitta en väg ut till säkerheten.

Onödig Fakta:

  • Detta ska vara en uppföljare till Plaga Zombie som jag inte visste förrens det var för sent.
  • “Mall Muzaken” som spelas i filmen Dawn of the Dead från 1978 spelas även i denna filmen när John och Bill är i affären.
  • När Bill är på toaletten så kan man se en poster på Evil Dead 2 på tidningen han läser.

Enligt storyn så ska detta vara en uppföljare men jag uppfattade det som en film som inte följer den förra så rätt på.

Detta är en italiensk/Mexikansk film som inte är dubbad till engelska men där finns såklart undertexter på den tyvärr bara den delen som är på italienska. Inte den mexikanska delen. Men som tur är så pratar dom inte så mycket i filmen.

Denna filmen känns riktigt B:ig, nästan som om den var riktigt billigt gjord. Kamerorna är billiga då det är riktigt dålig bildkvalitet.

Makeupen på zombiesen får mig att tänka på Troma. Även humorn i filmen får mig tänka på Troma.

Så filmen känns som en mexikansk Troma film.

Så nä.. Denna filmen tyckte jag inte var så speciell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar