fredag 22 juli 2011

Film: Adventures in Dinosaur City (1992)

MV5BMTA2OTM1MDcxMDVeQTJeQWpwZ15BbWU3MDE2ODA4MjE@._V1._SY317_En forskares barn och hans två kompisar blir insugna i tv-n och hamnar i Stenåldern med grottmän och Dinosaurier..

 

 

Onödig Fakta:

  • Fick namnet “Dinosaurierna” i Sverige
  • Sex scener som filmades klipptes bort i den nordamerikanska versionen.
  • Filmen gjordes som tv-spel

 

Filmen börjar som “Älskling jag krympte barnen” fast i stället för att de krymper så åker de in i de tre barnens favorit serie.

Filmen hade nog varit roligare för mig om jag hade sett den när jag var yngre men detta är första gången jag ser den.

Såklart när det är barn som har huvudrollen så brukar det vara dåligt agerande. Det är det här med. Det känns lite som att de inte jobbade med manuset så länge för så dåligt är det.

Filmen ser ut som en Sci-fi film från 50/60 talet med sämre skådisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar